6 praktických cvičení pro prohloubení intimity

6 praktických cvičení pro prohloubení intimity

Za posledních pár let jsem poznal několik praktických cvičení pro prohloubení intimity, které pomohly párům všech věkových kategorií a pomohlo jim to prohloubit a budovat jejich spojení a intimitu.

Tato cvičení nejsou jen pro páry, které jsou na pokraji rozchodu, nebo rozvodu. Jsou i pro páry, které mají už teď skvělý vztah, ale chtějí jít na další úroveň intimity. Chtějí vzít jejich vztah z 8/10 na 10/10.

Zde je šest mých nejoblíbenějších cvičení, které moji klienti prohlašují za nejlepší. Můžete je dělat v jakémkoliv pořadí, jak dlouho chcete, na denní, nebo týdenní bázi.

1. Pohled do duše

Moji klienti nejsou většinou lidé, kteří jsou na začátcích jejich vztahů a toto není pro lidi, kteří jsou na začátcích jejich práce s intimitou. (Ti by měli zkusit cvičení 3 a 6).

Abyste pohlédli do duše, tak je nejlepší si sednout naproti sobě na kolena, které se dotýkají a koukejte si do očí po dobu 3 – 5 minut. Ano, máte dovolenou mrkat. Ano, můžete cítit lehce divný pocit první minutu až dvě, pokud jste to společně nikdy nedělali. A ano, měli byste se vyhnout povídání během tohoto cvičení. Pokud to ticho je pro vás příliš nepohodlné, můžete si vybrat nějakou písničku, která trvá 4 – 5 minut a zavázat se držet oční kontakt pod dobu, co bude hrát.

Ve světe, ve kterém se nás snaží pořád něco zaměstnat, zachytit naši pozornost, je toto cvičení určitě něco, co pomáhá obnovit oheň mezi páry. Pokud to budete dělat párkrát to týdne, dá vám to typ spojení, po kterém vy a váš partner toužíte.


JEDNA ZE SKVĚLÝCH VĚCÍ NA PRAVDIVÉM (2)

2. Dlouhé mazlení

Tak jednoduché, ale často opomíjené.

Jaký je váš postelový návyk? Rozptylujete se telefony, notebooky, nebo knihami? Namlouváte si, že používáním těchto věcí, se vám bude lépe usínat? Tak emoce, které se uvolňují během mazlení vám pomohou usnout ještě lépe a snadněji.

Pokud se budete párkrát do týdne společně více mazlit, tak to udělá zázraky vaší intimitě. Prostě to vyzkoušejte.

Pár mých klientů to udělal tak, že si vybrali pár písniček, které trvají třeba celkem 20 – 30 minut a při těchto písničkách se mazlí a dělají to na denní bázi. To jim pomáhá v jejich intimitě a je to velmi příjemný návyk.

Co byste rádi změnili ve vašich postelových návycích? Popřemýšlejte o tom, promluvte si o tom s partnerem a začleňte to do vašich životů, ať máte hlubší intimitu.

3. Cvičení 7 dechů čelem

Toto cvičení zní trochu woo-woo, ezoterické… ale věřte mi…JE TO ÚŽASNÉ!

Ať už ležíte na boku, nebo sedíte naproti sobě, tak se vzájemně jemně dotkněte svými čely. Bradu dejte trochu dolů ať se vaše nosy nedotýkají (je v pořádku, když se dotýkají, ale není to pro toto cvičení nutné).
A teď, když se vaše čela dotýkají udělejte sedm hlubokých, synchronních nádechů a výdechů společně s partnerem. Podobně jako s očním kontaktem se může zdát, že první dva dechy vyžadují hodně vědomou kontrolu, ale třetí a další dech bude už velmi přirozený.

Toto cvičení není omezeno na sedm dechů (můžete pokračovat několik dalších minut, pokud chcete), ale zjistil jsem, že sedm dechů je perfektní nezbytný počet pro to, abyste se dostali do přítomného okamžiku a cítili navázaní spojení mezi vámi a partnerem. Pokud váš partner rád dělá něco navíc, tak můžete určitě udělat pár dechů navíc a pokračovat, jak dlouho chcete, pokud cítíte, že je to správné.

4. Nepřerušené naslouchání

Toto je první slovní cvičení na seznamu a je k tomu pádný důvod. Myslím, že abychom navázali hluboké spojení s partnerem, je lepší začít pár cvičeními beze slov. Cvičení 4, 5 a 6 jsou slovní a vřele doporučuji udělat prvně jedno, nebo dvě výše zmíněné cvičení beze slov a pak začít temito cvičeními.

Nastavte si časomíru a řekněte partnerovi ať řekne cokoliv má srdci a cokoliv potřebuje říct. Může mluvit o svém dnu, kariéře, jak se cítí, jak to vidí s vámi, co mají v hlavě v poslední době… o čemkoliv chtějí. Během tohoto času je vaše práce jen naslouchat. Ten, kdo naslouchá nedává žádné rady, nebo jakoukoliv zpětnou vazbu. Pouze naslouchá partnerovým slovům, a vnímá emoce, které prožívá. Můžete dát zpětnou vazbu očima a tělem, ale pouze beze slov. V tomto cvičení ten, kdo přijímá, pouze naslouchá cokoliv partner říká. Jakmile čas skončí, tak se vyměníte a můžete mluvit po zvolenou dobu, cokoliv máte na srdci. Čas je váš.

JEDNOHO DNE TĚ NĚKDO OBEJME TAK PEVNĚ A

5. Týdenní CEO (ředitelské) setkání

Jste vy a váš partner hodně pracovně vytížení?

Hodně komunikačních problému a nedorozumění nastává během týdne (nedokončené spory, nesplněná očekávání, nevyslyšené touhy…).

Popřemýšlejte o týdenních CEO setkáních, kde se můžete pobavit a dokončit o tom, co je nedokončené a dá na světlo veškeré bubáky ze skříně.

Pro toto cvičení si dejte do diáře pevných 30 minut, kde budete společně s partnerem bez telefonů, bez facebooku, počítačů, bez dětí…) a mějte konverzaci jako dva dospělí lidé, což jste.

Můžete začít otázkou jako: “Jaký máš dnes o nás pocit?”, “Je něco co cítíš, že je potřeba dokončit, o čem jsme se bavili za poslední týden?”, nebo “Co můžu udělat proto, aby si se cítil/a více milován/milována?”

6. 5 věcí… Go!

Toto je moje oblíbené cvičení, protože je rychlé, jednoduché a může se udělat prakticky kdekoliv.

Kdykoliv vy, nebo vás partner řekne unikátní heslo, nebo téma, tak společně projdete “5 věcí” v určité oblasti. Běžný příklad je třeba: 5 věcí, za které jste vděční, 5 věcí, které milujete na partnerovi, 5 věcí, které byste rádi se svým partnerem udělali během následujícího týdne, nebo týdnů.

Můžete to udělat buď postupně a pak se prohodíte (1,2,3,4,5 – 1,2,3,4,5), nebo to můžete udělat na střídačku (1,1,2,2,3,3,4,4,5,5)

Díky různorodosti a hravosti se toto cvičení stalo nejoblíbenější v mých knihách. Buďte kreativní. Seznam věcí o čem můžete mluvit je omezen pouze vaší představivostí.

(Chcete více příkladů? 5 věcí, které by byli v tvém perfektním dni. 5 věcí, které vás inspirují na partnerovi. 5 věcí, které milujete co pro vás partner v poslední době udělal. 5 věcí, které partner řekl, které měli velký dopad na vás a váš vztah.)

Můžete vložit takovéto cvičení do vašeho stávajícího vztahu?

Když jsem poprvé svým klientům navrhl, aby si do kalendáře dali pevný čas, kdy budou dělat tato cvičení jako pár, tak jsem se setkal s odporem.

“Je to opravdu potřeba?… nemůžeme cítit spojení prostě jen tím, že spolu chodíme, žijeme, tak jak jsme to měli na začátku?”

I když je to velice romantický koncept, že váš vztah plně poběží na autopilota, tak vztahy vzkvétají, pokud do nich dáte nějaké úsilí. A ano, myslím, že můžete mít “v pohodě” vztah i bez těchto cvičení… ale pokud chcete výjimečný vztah a ne jen “v pohodě”, tak doporučuji abyste jen vyzkoušeli párkrát nějaké cvičení a uvidíte sami. V nejhorším případě ztratíte pár sekund, nebo pár minut vašeho života zkoušením něčeho co pomůže vašemu vztahu. V nejlepším případě objevíte jednu z vašich nejoblíbenějších věcí co budete dělat s partnerem a stane se to velmi jednoduchý a lehký způsob, jak znovu obnovit spojení jako pár, kdykoliv si to budete přát.

 

Napsal Jordan Gray, přeložili Jiří Majkus (zakladatel portálu www.HarmonickyVztah.cz)

Článek je možné v nekomerční podobě šířit dál v nezměněné podobě včetně této poznámky a odkazem www.HarmonickyVztah.cz a všemi dalšími odkazy uvedenými v tomto článku.

Zdroj: https://www.jordangrayconsulting.com/2014/11/6-connection-exercises-for-couples-to-build-intimacy

jordan-headshot

 

Napiště váš komentář

Zanechejte komentář